Alljährlich organisiert das ZAIK im Quartier am Hafen einen ‘Easter Intensive’ Workshop, mit drei Tagen intensiven Trainings und choreographischer Arbeit mit einem renommierten Tanzkünstler.
In diesem Jahr ist Yi-Chun Liu vom 14. – 16. April zu Gast in Deutschland. Die 1985 geborene Taiwanesin hat ihr Studium 2007 an der Taipei National University of the Arts absolviert und kann bereits auf eine beeindruckende internationale Karriere als Tänzerin und Choreographin zurückblicken. Nach Stationen u.a. beim Balletto Teatro di Torino, Anouk van Dijk und dem Scapino Ballet Rotterdam ist sie seit 2013 Mitglied der unter Kritikern hochgelobten belgischen Tanztheater-Kompanie Peeping Tom.
Yi-Chun Liu wird ‘Countertechnique’ und Repertoirearbeit zu Peeping Tom unterrichten. Es handelt sich um einen improvisationsbasierten Labor-Workshop, der auf der Grundlage von Peeping Toms Theatersprache mit Yi-Chuns persönlicher Erfahrung in verschiedenen Methoden entwickelt wurde, einschließlich des philosophischen Inputs aus der Praxis der Countertechnique. Anmeldefrist ist der 3. April 2017, Gebühr 150 € / 120 € ermäßigt. Die Workshop Teilnehmer werden gebeten, Knieschützer und ein Kostüm mitzubringen, in dem sie tanzen möchten.
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Easter Intensive – Peeping Tom’s theatrical language with Yi-Chun Liu
When: Friday 14.- Saturday 15 – Sunday 16. April 2017
Time: 11:00 – 17:00
Fee: 150 EUR / 120 EUR if registered before 27.03. or Student – Deadline: 03.04.2017
Where: Tanzatelier 0.11 Quartier am Hafen, Poller Kirchweg 78 – 90 Köln
Registration: workshop@zaik.org
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2-hour Countertechnique class –> 1-hour lunch break –> 3-hour workshop
Please bring knee pads and costume that you could dance in.
The day starts with a two-hour Countertechnique class, which prepares the body and mind for the day. After a lunch break there is the creative workshop.
It is an improvisation-based laboratory workshop, which is designed based on Peeping Tom’s theatrical language with Yi-chun’s personal experience in several different methods, including the philosophical input from the practice of Countertechnique. In this workshop there are guided exercises starting with activation of the body and mind. The intent is to establish a judgment free environment, minimize expectation, in order to undo habitual acts and unnecessary decorative actions. Everything starts from here and now with naturalistic being and sensitivity.
„The participants are guided to the process rediscovering themselves within the frame of their ability and their limitation. By working through the improvisation tasks I hope to reach a mixture where questions the aspect of reality and pushes another dimension into it, either using space, time, or object. Thus in a physical way we create a distorted reality in theater performance.
The playfulness with this workshop is to practice picking out inspirations at their own decisions from the surroundings or from their individualities, and to explore the variations within a narrative task.“